نقد و بررسی (مشخصات) گوشی تاشو شیائومی Mix Fold 2

در عصر کنونی انفجار تکنولوژی، هر روز شاهد نوآوری‌ها و محصولات جدید در حوزه تکنولوژی بوده‌ایم. یک تکنولوژی و قابلیت جدید در یک گوشی معرفی می‌شود و همه را به‌سوی خود جلب می‌کند. اما چندی بعد، یک تکنولوژی شگفت‌انگیزتر جای آن را می‌گیرد. در دورانی که گوشی‌های لمسی به بازار آمدند اندازه صفحه‌نمایش آن‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شد. تا جایی که مرز بین گوشی شیائومی تلفن همراه و تبلت‌ها بسیار کمتر و به هم نزدیک‌تر شد.

بیشتر افراد، گوشی‌های سایز بزرگ را دوست دارند. اما دوست ندارند که مانند یک تبلت امکان حمل و جابه‌جایی آن مشکل باشد. چاره‌ای که شرکت‌های سازنده موبایل اندیشیدند، این بود که بایستی به طریقی گوشی موبایل و تبلت را در یک دستگاه داشته باشیم. برای این کار آنها از صفحه‌نمایش‌های خمیده استفاده کردند. نتیجه کار تولید مدلی مانند mix fold 2 توسط شرکت تولید گوشی شیائومی بود.

از زمانی که نسل اول گوشی شیائومی MIX Fold ساخته شد، به نظر نمی‌رسید آن‌طور که باید موردتوجه قرار گرفته باشد. اما اخیراً، شیائومی تلاش کرده تا در این رده با یک تاشو جدید بازگردد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل به‌نقد و بررسی این مدل از گوشی شیائومی بپردازیم؛ لذا جهت آشنایی بیشتر و بررسی این گوشی نوآورانه پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید.

 

نقد و بررسی (مشخصات) گوشی تاشو شیائومی Mix Fold 2

طراحی و سخت‌افزار گوشی شیائومی Mix Fold 2

گوشی شیائومی Mix Fold 2 یکی دیگر از گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش‌های دوگانه یا تاشو است که مانند سری گلکسی فولد از داخل تا می‌شود. این حالت نسبت به فرم تاشو از بیرون و یک صفحه‌نمایش استفاده شده توسط هواوی ترجیح داده می‌شود. بااین‌حال، این فرم حجیم‌تر است؛ زیرا به دو نمایشگر نیاز دارد.

در یک شاهکار شگفت‌انگیز مهندسی در این گوشی شیائومی به‌نوعی ضخامت Mix Fold 2 را در هنگام باز کردن به 5.4 میلی‌متر و هنگام تا شدن به 11.2 میلی‌متر کاهش داده است. این بدان معناست که وقتی Mix Fold 2 باز می‌شود، به‌احتمال زیاد باریک‌ترین تبلت در جهان است.

این مدل از گوشی شیائومی فوق‌العاده نازک با وزن نسبتاً سبک262 گرمی برای یک گوشی تاشو است. نسبت ابعاد 20:9 “معمولی” صفحه‌نمایش بیرونی را در نظر بگیرید و ما یک تلفن تاشو داریم که هنگام تا شدن به طرز قابل‌توجهی شبیه یک تلفن معمولی است.

 

صفحه‌نمایش گوشی Mix Fold 2

هنگامی که گوشی شیائومی Mix Fold 2 باز می‌شود، صفحه‌نمایش اصلی یک پنل 8 اینچی از نوع OLED با رزولوشن 1914 در 2160 است که با شیشه بسیار نازک پوشانده شده است. حداکثر نرخ تازه‌سازی نمایشگر، 120 هرتز بوده و از این لحاظ عالی به نظر می‌رسد. درحالی‌که چین‌وچروک نمایشگر در نقطه تاشو به‌اندازه شیارهای عمیق موجود در تاشوهای سامسونگ خشن نیست.

شاید به یاد داشته باشید که نسل قبلی گوشی شیائومی Mix Fold دارای فرم تا شده واقعاً کشیده با نسبت تصویر 27:9 بود. لی جون، رئیس شیائومی در آن زمان استدلال کرد که طراحی به‌گونه‌ای است که صفحه اصلی Mix Fold می‌تواند جهت پرتره را حفظ کند که برتر بود و البته درست هم می‌گفت! میکس فولد اصلی شکل تا شده و درازی عجیبی داشت.

گوشی شیائومی Mix Fold 2 بسیار زیباتر و مدرن‌تر از Mix Fold اصلی است، اما شاید شیائومی باید سعی می‌کرد به‌جای استفاده از گوشی‌های دیگر در ساخت این گوشی، ایده‌ها و فاکتورهای شکل گوشی اصلی را ادامه دهد.

گوشی شیائومی

جعبه گوشی شیائومی Mix Fold 2

 

لولا میانی گوشی Mix Fold 2

لولای این گوشی شیائومی نسبت به حالتی که گلکسی زد فولد 1 تا 3 سامسونگ تا می‌شود، محکم‌تر به نظر می‌رسد و از کنار بیرون نمی‌زند. اما یک نقطه‌ضعف آشکار وجود دارد: نمی‌تواند در حالت تاشده در جای خود به شکل L لپ‌تاپ مانند، باقی بماند. سامسونگ پیش‌گام این ایده مبتکرانه بود و دیگر گوشی‌های تاشو اوپو و ویوو از این ایده پیروی کردند.

لولای Mix Fold 2 نمی‌تواند در این حالت مانند سایر وسایل تاشو قفل بماند. حذف حالت فلکس در Mix Fold 2 بزرگ‌ترین مشکل با این گوشی است.

لولای میانی Mix Fold 2

لولای میانی Mix Fold 2

 

حافظه دستگاه Mix Fold 2

گزینه‌های قابل انتخاب فضای ذخیره‌سازی، در 256 گیگابایت، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت هستند و همه آنها با رم 12 گیگابایت UFS 3.1 عرضه می‌شوند. اسکنر اثر انگشت در دکمه پاور در کنار دستگاه تعبیه شده است و دو بلندگوی متقارن تنظیم شده توسط هارمون/کاردون در بالا و پایین قرار گرفته‌اند. به‌طورکلی امکانات سخت‌افزاری این دستگاه خوب هستند، اما شگفت‌انگیز نیستند.

 

دوربین‌های گوشی شیائومی Mix Fold 2 :

گوشی شیائومی Mix Fold 2 دارای چهار دوربین است: یک دوربین جلوی 20 مگاپیکسلی که در حفره‌ای نزدیک بالای نمایشگر ثانویه قرار دارد و یک سیستم دوربین اصلی سه لنزی که از یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی f/1.8 (واید) تشکیل شده است. یک دوربین 13 مگاپیکسلی، f/2.4 فوق عریض، یک لنز 8 مگاپیکسلی با زوم تله فوتو 2X با دیافراگم f/2.6. دوربین سلفی در صفحه اصلی داخلی وجود ندارد.

صرفاً از نظر سخت‌افزاری، واضح است که این سیستم دوربین، بهترین در بین گوشی‌های شیائومی نیست. Xiaomi 12S Ultra که ماه گذشته منتشر شد وضعیت بهتری از این گوشی دارد. اما همه چیز مربوط به سخت‌افزار نیست. شیائومی در سال‌های اخیر تلاش کرده است تا قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی‌های خود را بهبود بخشد.

پس از بررسی‌های انجام شده می‌توانیم بگوییم دوربین‌ها با وجود عکس‌برداری در برابر نور پس‌زمینه شدید، محدوده دینامیکی بسیار خوبی تولید می‌کنند. ثابت نگه‌داشتن رنگ‌ها در تمام لنزها و موقعیت‌ها چیزی است که گوشی‌های شیائومی کاملاً بر آن مسلط نیستند.

دوربین اصلی این گوشی شیائومی در مجموع، با سنسور تصویر بزرگ (به‌هرحال برای دوربین تاشو)، باندینگ پیکسلی و پردازش شیائومی بسیار خوب است. اگرچه گاهی اوقات می‌توان صحنه را چنان روشن کرد که دیگر شبیه عکس شبانه نیست. دوربین فوق عریض نیز در طول روز خوب است، اما در عکاسی شبانه مناسب نیست.

دوربین‌ گوشی شیائومی Mix Fold 2

قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی شیائومی Mix Fold 2 :

گوشی شیائومی Mix Fold 2 نسخه ویژه‌ای از MIUI این شرکت به نام MIUI Fold را در اندروید 12 اجرا می‌کند. بااین‌حال، نرم‌افزارها با این گوشی تاکنون به‌اندازه نرم‌افزارهای سری Fold سامسونگ سازگار نشده‌اند. به‌عنوان‌مثال، زمانی که چند برنامه را هم‌زمان باز می‌کنید، شما فقط می‌توانید دو برنامه را به‌صورت عمودی تقسیم کنید، نه افقی. این برای اکثر برنامه‌ها خوب است، اما برای YouTube یا سایر برنامه‌های ویدئویی مانند Netflix، بسیار بهتر است که بتوان به‌صورت افقی تقسیم شود، زیرا ویدئوها فضای بیشتری برای پخش دارند.

همان‌طور که گفته شد، گوشی شیائومی Mix Fold 2 فقط در چین موجود است، بنابراین این گوشی با برنامه‌های از پیش نصب شده گوگل عرضه نمی‌شود. بااین‌حال، فریم‌ورک سرویس‌های موبایل Google در تلفن موجود است، بنابراین تنها کاری که باید انجام داد این است که Google Play Store را نصب کنید. همچنین می‌توانید شروع به نصب همه برنامه‌های معمولی در خارج از چین مانند YouTube، Google Maps، Facebook و غیره نمایید.

گوشی شیائومی

فرم باز شده گوشی Mix Fold 2

 

عملکرد و عمر باتری گوشی شیائومی Mix Fold 2

با اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عملکرد و عمر باتری خوب بوده است. انیمیشن‌ها روان هستند، برنامه‌ها سریع راه‌اندازی می‌شوند، حتی زمانی که در هوای بسیار گرم بعدازظهر از آن استفاده می‌کنید، به‌ندرت داغ می‌شود و باتری تلفن قبل از اتمام روز هرگز تمام نمی‌شود.

با وجود بدنه شیک، Mix Fold 2 هنوز هم توانسته یک باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی را درون خود جای دهد که همراه با پردازنده کم‌مصرف کوالکام اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1، عمر باتری بسیار خوبی را به ارمغان آورده است. باتری را می‌توان از طریق شارژر 67 واتی شارژ کرد که در عرض 46 دقیقه، گوشی را از 0 تا 100 درصد شارژ می‌کند.

همان‌طور که در بخش نرم‌افزار ذکر شد، ناتوانی گوشی شیائومی Mix Fold 2 در تقسیم افقی برنامه‌ها (کاری که Folds سامسونگ می‌تواند انجام دهد.) به این معنی است که نمی‌توان هم‌زمان YouTube را با برنامه دیگری استفاده شود. فقدان حالت فلکس همچنین موارد استفاده بی‌شماری را برای وسایل تاشو از بین می‌برد، مانند: سلفی‌های هندزفری و عکس‌های گروهی، تایم لپس و غیره.

Mix Fold 2

مقالات مرتبط:

شارژر وایرلس بیسوس Baseus Simple Magnetic BS-W517

معرفی امکانات جدید می یو آی ۱۳| رابط کاربری جدید گوشی شیائومی

نتیجه‌گیری

برای پایان‌دادن به این بررسی باید به سه سؤال پاسخ دهیم:

آیا گوشی شیائومی میکس فولد 2 نوآوری خاصی به گروهی که در آن تعلق دارد، به ارمغان می‌آورد؟

پاسخ یک بله قطعی است. شیائومی موفق به کاهش وزن از یک گوشی با صفحه‌نمایش تاشو بزرگ شده است و یکی از اولین و مهم‌ترین شکایات این تلفن‌های تاشو را اصلاح‌کرده است. گوشی شیائومی Mix Fold 2 به شکل تا شده، واقعاً مانند استفاده از یک گوشی پرچمدار بزرگ معمولی است. این مورد، چیزی است که گلکسی زد فولد 4 سامسونگ هنوز به آن دست نیافته است.

آیا گوشی شیائومی میکس فولد 2 بهتر از گلکسی زد فولد 4 است؟

شکی وجود ندارد که گوشی شیائومی Mix Fold 2 حس در دست بهتری دارد. دوربین‌های اصلی هر دوگوشی از نظر قدرت مشابه هستند. اما Z Fold 4 دارای قابلیت‌های مولتی تسکینگ برتر، حالت فلکس و لنز زوم بهتر است؛ بنابراین اگر مجبور باشم بدون درنظرگرفتن قیمت، برنده‌ای را انتخاب کنم، همچنان می‌گوییم Z Fold 4 دستگاه کلی بهتری است.

آیا باید شیائومی میکس فولد 2 را بخرید؟

اگر این گوشی در سطح جهانی فروخته می‌شد و در بازار موجود بود، به طور قطعی می‌گوییم بله. اما در شرایط فعلی، اکثر خریداران بهتر است Z Fold 4 را تهیه کنند یا امیدوار باشند که شیائومی بعداً آن را در سطح جهانی عرضه کند.

حتی اگر اکثر شما که این مطلب را می‌خوانید این دستگاه را نخرید، باز هم وجود گوشی شیائومی Mix Fold 2 بسیار خوب است. زیرا به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که صنعت موبایل به چه مکانی رسیده است. شاید سامسونگ به دلیل عدم وجود رقابت در سطح جهانی، بتواند یک سال دیگر از طراحی ضخیم‌تر خود خلاص شود. زیرا دیگر بازگشتی به تاشوهای ضخیم و درشت وجود ندارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *