شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

امروز با افزایش تنوع گوشی ها این سوال برای هر کس به وجود می آید که شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟ کدام را بخریم؟ باید گفت که این دو برند با توجه به قیمت نزدیک به هم و کیفیت و عملکرد مناسبی که دارند باهم در رقابت هستند ما در این مقاله قصد داریم به سوالات شما پاسخ دهیم و شما در انتخاب بین گوشی شیائومی یا سامسونگ کمک کنیم پس با ژاو همراه باشید.

شیائومی یا سامسونگ؟

شیائومی به دلیل داشتن محصولات ارزان قیمت و با کیفیت خود توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند و تمرکز اصلی این شرکت بر روی محصولات میان رده و پرچم دار با قیمت مناسب است و در مقابل سامسونگ نیز معمولا گوشی هایی با کیفیت و قیمتی مناسب را به بازار عرضه می کند ولی پاسخ به این سوال که کدام برند بهتر است را در ادامه با بررسی هر دو برند از جهات مختلف متوجه خواهید شد.

برای اینکه ببینیم کدام بهتر است شیائومی یا سامسونگ بررسی های زیر می تواند به شما کمک کند:

طراحی

گوشی های اندرویدی معمولا دارای ویژگی های مشترکی هستند و تفاوت بارز آن ها معمولا در طراحی و سطح سخت افزاری آن ها می باشد.

سامسونگ معمولا به بدنه گوشی های خود زاویه می دهد که باعث می شود گوشی به عنوان یک محصول عالی به نظر برسد اما در مقابل شیائومی معمولا از رنگ های جذاب و ساده با طراحی زیبا استفاده می کند.

شیائومی یا سامسونگ ؟شیائومی به دلیل داشتن محصولات ارزان قیمت و با کیفیت خود توانسته طرفداران زیادی را به خود جلب کند و تمرکز اصلی این شرکت بر روی محصولات میان رده و پرچم دار با قیمت مناسب است و در مقابل سامسونگ نیز معمولا گوشی هایی با کیفیت و قیمتی مناسب را به بازار عرضه می کند
شیائومی یا سامسونگ کدام بهتر است؟

نرم افزار

رابط کاربری هر دو برند شیائومی و سامسونگ بر مبنای اندروید گوگل ایجاد شده است. اگر رابط کاربری one UI سامسونگ را با MIUI شیائومی مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که هر دو رابط کاربری دارای امکانات و ویژگی های خاص خود هستند.

در نسخه جدید رابط کاربری MIUI 12 شیائومی از طریق صفحه اصلی شما می توانید به تمامی برنامه ها دسترسی پیدا کنید ، اما در سامسونگ باید صفحه اصلی را پایین بکشید تا به همه برنامه ها دسترسی پیدا کنید.

رابط کاربری شیائومی به شما این امکان را می دهد که بر روی تمامی برنامه های خود رمز بگذارید ولی این امکان در رابط کاربری سامسونگ وجود ندارد.

باتری  

امروز یکی از اولویت های هر فرد برای خرید گوشی مورد نظر خود باتری آن می باشد و قبل از خرید گوشی  می پرسند که کدام برند باتری قوی تری دارد؟ از نظر باتری می توان گفت که گلکسی M51 با داشتن باتری 7000 میلی آمپری خود توانست از شیائومی سبقت بگیرد اما شیائومی نیز در گوشی نوت 9 خود با استفاده از یک باتری 5020 میلی آمپری که با توجه به قیمت مناسبی که این گوشی دارد می تواند گزینه خوبی برای کاربر باشد.

کیفیت ساخت شیائومی یا سامسونگ ؟

اولین محصول از گوشی های شیائومی که به بازار عرضه شد شیائومی MI 1 بود که دارای ساختاری پلاستیکی بود که باعث سبک بودن گوشی می شود و به همین دلیل توانست طرفداران زیاد را به خود جلب کند. البته شیائومی در ساخت گوشی های خود در کنار پلاستیک از آلومینوم و شیشه نیز استفاده کرده است، که البته شیائومی در اغلب محصولات شیشه ای خود از محافظ گوریلاگلس استفاده کرده است.

پس می توان گفت از لحاظ ساختار بدنه هر دو برند سامسونگ و شیائومی شبیه به هم هستند.

دوربین شیائومی یا سامسونگ ؟

امروزه دوربین ها یکی از مهم ترین ویژگی های هر گوشی به حساب می آیند و هر دو برند شیائومی و سامسونگ نیز از نظر دوربین دارای کیفیت بسیار خوبی می باشند.

البته با علاقه مندی کاربران به استفاده از دوربین های چندگانه شیائومی در این زمینه عقب نماند و گوشی های دارای دوربین چندگانه را روانه بازار کرد به همین دلیل اگر به دنبال گوشی هایی با دوربین چندگانه هستید شیائومی می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

از نظر دوربین سلفی باید گفت که امسال شیائومی در زمینه سلفی گویی سبقت را از سامسونگ ربوده است و با تولید گوشی هایی با دوربین سلفی با کیفیت توانسته کاربران خود را راضی نگه دارد.

در بالا برخی از ویژگی های برند سامسونگ و شیائومی را باهم بررسی کردیم و هر دو برند نیز دارای امکانات و عملکرد خوبی می باشند و با این تفاوت که برند شیائومی در کنار این امکانات دارای قیمت مناسب می باشد می تواند از نقاط قوت این برند باشد ولی برای بررسی بیشتر این دو برند می بایست دو محصول از هر برند را باهم مورد مقایسه قرار دهیم.

شرکت تجارت ژاو وارد کننده انوع گوشی های شیائومی با قیمتی مناسب در سراسر ایران می باشد برای مشاهده گوشی های شیائومی و اطلاع از قیمت آن ها به فروشگاه ژاو سربزنید.

امیدواریم که این مقاله به شما برای خرید گوشی موردنظرتان و ازطلاع در مورد آپدیت های آن کمک کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *