داغ شدن و خاموش شدن دو مشکل اصلی و مهم برای گوشی شیائومی است که می بایست در ابتدا دلیل آن مشخص شود و سپس روش های حل این مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد. ژاو به عنوان وارد کننده گوشی شیائومی معتقد است که خرابی برای هر گوشی راه حل رفع دارد و این موضوع سبب می شود تا گوشی از نظر کیفیت شرایط خوبی را دنبال نماید.

علت داغ شدن گوشی شیائومی

گاه به واسطه کار کردن زیاد با گوشی شیائومی احساس داغی برای شما ایجاد می شود. مخصوصاً اگر برنامه هایی با گرافیک سنگین روی گوشی نصب کرده باشید. این مشکل در فصل تابستان و در اوج گرما بیشتر است. در این فصل همه چی حرارت دارد و گوشی بر اساس فعالیت و مجاورت هوای داغ، با افزایش دما روبرو خواهد بود. دقت کنید که برخی از گوشی های شیائومی به دلیل پردازش قدرتمندی که دارند معمولاً پر کار هستند و بدنه گوشی دچار داغی می شود. اگر گوشی در معرض نور مستقیم قرار بگیر نیز سبب داغی می شود. بنابراین اگر فضای کاری شما حرارت بالایی دارد می بایست بدانید که قطعات داخلی گوشی شیائومی شامل فلز و پلاستیک است و این ترکیب سبب می شود که جذب حرارت صورت بگیرد.

در صورتی که گوشی شیائومی در شارژ باشد و از آن استفاده کنید بدنه گوشی به خصوص در بخش باتری داغ می شود. در واقع پیکره سخت افزاری گوشی دچار افزایش حرارت می شود. قاب هایی بسیار ضخیم و یا از جنس های فانتزی و عجیب نیز سبب افزایش حرارت گوشی می شود. همینطور باز کردن بیش از حد پس زمینه ها نیز مساله ساز است و می بایست دقت لازم در این راستا صورت بگیرد.

علت داغ شدن گوشی شیائومی

رفع مشخص داغ شدن بیش از حد گوشی شیائومی

در ابتدا بهتر است برنامه های بسیار سنگین را از گوشی شیائومی حذف کنید و یا حداقل این برنامه ها را به صورت همزمان استفاده نکنید. دقت داشته باشید که اگر برنامه هایی آپشن حذف ندارند می بایست به واسطه روت کردن گوشی شرایط را ایجاد کنید و البته ریسک و خطر آن را نیز قبول کنید.

روش دیگر استفاده از برنامه های کاهش دما است. این برنامه ها از طریق گوگل پلی دانلود میشوند و به طور کلی تا حدودی می توانند دمای بالای سی پی یو را کاهش دهند. این برنامه ها وضعیت بدافزار موجود در گوشی شما را بررسی کرده و ویروس ها را پاک می کنند.

در نهایت اگر میزان حرارت گوشی شیائومی بسیار بالا باشد می بایست بازگشت به تنظیمات کارخانه را انتخاب کنید. دقت کنید که برای خنک کردن دستگاه یا جلوگیری از داغ شدن گوشی این روش می تواند تا حدی مناسب باشد. گوشی در حال شارژ را استفاده نکنید. اگر اهل گیمینگ هستید باید گوشی مناسب با گیم خریداری کنید در غیر این صورت با مشکل روبرو می شوید و سی پی یو دستگاه شما آسیب می بیند.

داغ شدن گوشی

باتری نامناسب

علت خاموش شدن گوشی شیائومی

خاموش شدن یکباره گوشی شیائومی در زمان استفاده بسیار استرس آور است. در واقع افراد زیادی این تصور را دارند که گوشی خود را برای همیشه از دست داده اند. یکی از دلایل خاموش شدن یکباره گوشی شیائومی آپدیت آن است. دقت کنید که وقتی گوشی آپدیت می شود احتمال روشن نشدن و یا خاموش و روشن شدن وجود دارد. مشکل مربوط به باتری نیز سبب خاموش شدن گوشی می شود. در واقع خرابی باتری این مشکل را ایجاد می کن.

دلیل دیگر خاموش شدن گوشی شیائومی این است که بد افزار وارد گوشی شما است و به نوعی گوشی با ویروس دست و پنجه نرم می کند. در این صورت نیز دیده می شود که گوشی دچار خاموشی می شود. از یاد نبرید که خاموشی گوشی در نهایت مسائل مربوط به خود را خواهد داشت و می تواند مساله ساز شود. از یاد نبرید که گوشی های شیائومی می توانند بر اساس سبک و مدلی که دارند دسته بندی شوند و هر دسته بر اساس موقعیت مشخصی ارزیابی می شود.

گاه تعداد برنامه های نصب شده روی گوشی بسیار زیاد است و هر یک حجم و گرافیک بالایی دارند و بسیار سنگین هستند این موضوع نیز سبب هنگ کردن گوشی و خاموش کردن آن می شود. در نهایت بهتر است که حافظه گوشی نیز تا حد زیادی آزاد باقی بماند و بتواند از آن برای مدت طولانی تری استفاده کرد. دقت کنید که گوشی های شیائومی باید از نظر عملکرد ایده آل و دقیق اجرا شوند.

حل مشکل خاموش شدن گوشی های شیائومی

در این راستا در ابتدا نیاز است که وضعیت باتری را چک کنید. اگر گوشی شما باتری های جدا شونده دارد که باتری می بایست جداسازی شود و از نظر سلامت بررسی شود. گاه با ریست کردن گوشی سریعاً مشکل آن برطرف می شود. گاهی نیز می بایست حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. دقت کنید که فایل هایی که در حافظه های پنهان موقت قرار می گیرند سبب ایجاد مشکلات خاص در گوشی های هوشمند می شوند. به طور کلی بهتر است هر چند وقت یک بار اقدام به پاکسازی حافظه پنهان موقت نمایید. این روند سبب می شود تا از اشکالات احتمالی جلوگیری شود. ریست فکتوری نیز از دیگر روش هایی است که سبب می شود گوشی شما با مشکل روبرو نشود. البته که این روش می تواند برنامه ها و نرم افزارهای مخرب و ویروسی را برطرف ساخته و از بین ببرد. ریست فکتوری معمولاً باید گام های آخر کار شما باشد.

در صورتی که مشکل خاموش شدن گوشی شیائومی شما سخت افزاری باشد در نهایت می بایست از یک تعمیرکار کمک بگیرید. دقت کنید که گاه باتری خراب است. سوختن ال سی دی و اختلالات مربوط به برد دستگاه نیز از موضوعات پر اهمیت خواهد بود. برای رفع این مشکلات نیاز به بررسی و تعمیر توسط یک شخص متخصص خواهد بود. قطعات سخت افزاری که برای گوشی های شیائومی در نظر گرفته می شود می بایست بررسی شون و البته که اصل و اورجینال بودن قطعات نیز بسیار مهم است.

مقالات مرتبط:

چرا باید از شارژرهای اصلی شیائومی استفاده کنیم؟

معرفی امکانات جدید می یو آی ۱۳| رابط کاربری جدید گوشی شیائومی

پاک کردن حافظه

جمع بندی

در سال های اخیر گوشی های شیائومی به واسطه قیمت مناسب و کیفیت خود توسط کمپانی ژاو وارد شده و مورد تایید بسیاری از کاربران قرار گرفته اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *